Lovetrubble

(Obs lite långt inlägg)

Jag och baby ska försöka med distansförhållande!
Om ca 2 veckor drar jag ju upp till Gbg för och plugga och jobba lite. 
Vi tar en termin i taget och jag kommer hit under loven eller så får han komma upp till Gbg.
Vet inte varför det blivit så big deal men antagligen därför att vi haft det ganska slappt hittills.. men det är verkligen dags att ta tag i allt nu! Jag är faktiskt 22 år gammal och känner att jag behöver bli lite självständig nu!
Självklart så är vi båda nojjiga över hur det ska gå? han lite mer eftersom han är rädd för att jag ska hitta någon annan lr inse att han inte är rätt för mig osv. Så de senaste dagarna så har vi haft lovetrubble vilket innebär massa tjafs och man känner spänningen i luften..
Jag lyckas inte få honom att riktigt förstå att vara otrogen lr hitta nån ny kille inte finns med i min plan! jag vill bara få ordning på mitt liv! plugga lite, tjäna lite extra cash ha lite kul med mina kompisar och känna att jag lever lite.. här har jag inget riktigt liv! snarare semester året om.. jag har min älsklig här men man överlever inte bara på kärlek! Han har frågat mig en massa gånger om varför inte han skulle kunna följa med?
Vi hade ett fint samtal om just det här som tema för ett tag sen och jag lyckades förklara för honom så han förstod vilket var skönt. Jag sa att behövde få göra nått alldelles själv för en gångs skull.. har aldri varit riktigt säker på vad jag velat i livet så när mina föräldrar föreslått något så har mina val många gånger varit en kompromiss pga deras önskan etc. Nu vill jag inte kompromissa mer! Och jag vill absolut inte behöva komromissa om min framtid pga av kärlek! Jag förtjänar att få förverkliga mina drömmar och ha någon som jag älskar vid min sida. Jag tycker inte man ska behöva ge upp det ena för det andra! 
När jag får åtminstone lite ordning på mitt liv och mina tankar så kan jag dra in baby i mit liv helt men inte än.
Jag sa det till han när han fråga vad jag skulle göra när jag fixat mitt liv!? När han prata om oss i framtiden så menar han ofta på att vi kan klara alla hinder i livet tillsammans men jag har sagt det och jag säger det igen
JAG VILL SJÄLV!!!

Nu tror jag ju självklart inte att jag kommer hinna "fixa mitt liv" på en termin men om jag bara lyckas göra nått alldeles själv och får känna mig lite duktig så är jag glad :o)
Appråpå love så är det 1 ½ år sen jag och Dino blev tillsammans, på Valentines♥
Får försöka hitta på nått mysigt..

Sweet dreams!

image182

Kommentarer
Postat av: Melissa

Oj, shit vad jag kände igen mig i detta inlägget. Jag och min babe har haft distansförhållande i snart tre år så jag vet vad du pratar om. Nu, efter så lång tid har jag av en slump bestämt mig för att försöka mig på en dubbelexamen och då beger jag mig till gbg. Så snart är jag också brand new gbgbo och det kommer kännas sjukt konstigt att va så nära varandra helt plötsligt. Hoppas i varje fall att det kommer gå bra för er. Vad ska du plugga? =)

2007-08-14 @ 01:03:31
URL: http://hellomello.blogg.se
Postat av: Ilvic*

Svar; Jag vet, men jag har sparat dom smaskigaste korten på diskett som jag tar med :D Haha. Jo, men jag förstår att han tänker så. Det hade nog alla gjort. Ali ebiga, man får ta det som det kommer. Och försöka bygga upp förtroendet även när du är här. Han kommer vilja höra dig förklara det varje gång säkert. Hehe. Min babe här förstår ju att jag måste gå ut då och då. Men till Dino behöver du ju inte nämna just varje gång du går ut. Så ibland tror jag faktist på att "det man inte vet har man ingen skada av". För du kommer ju ändå inte göra något, det vet du själv. Oj, vad långt det blev. Haha. Kram*

2007-08-14 @ 12:16:35
URL: http://ilvanaaa.blogg.se
Postat av: Melissa

Jo men det är ju intressant då jag själv har
varit i liknande situation... =) Jag visste direkt vad jag gav mig in på när jag träffade honom och jag var egentligen emot det för att jag visste att det skulle bli jobbigt eftersom vi redan då bodde på olika håll. Jag va jätteosäker, men han frågade om jag var beredd att satsa och han var sjukt lugnt om allting. SÅ jag gav det ett försök och det har ju varat lääänge, Jag skulle ljuga om jag sa att vi aldrig haft problem och då ofta just pga att vi bor på olika håll, men vi har på något sätt ändå lyckats hålla ihop. Men som sagt, det har aldrig varit lätt... Jag tror att det är viktigt att ni båda inser att det kommer kräva en del jobb... mycket sätts på prov, tilliten, tålamodet och inte minst er kärlek... men det tror jag att ni fixar bara ni inser att det kommer bli så och att ni ändå är beredda att satsa. U'll be fine! NU känner jag mig lite som fråga olle, men jag känner ju igen mig så mycket i det du skriver! =P
Jag hade tänkt att försöka mig på en dubbelexamen för ja har redan pluggat ett år medie- och kommunikation i jönköping så nu tänkte jag lägga till pedagogiken så att jag kan bli lärare i ämnet okså. Men vi får se hur mycket jag klarar =)
Puss, puss!