Tisdag

Halloj!

Är inte en aktiv bloggerska de senste dagarna precis men jag är med D precis hela tiden :o) Igår var vi på en lien tripp till Travnik, en stad ca 1 h från Zenica med buss. D ska börja plugga i höst och har valt att skriva in sig på universitetet där eftersom vi kollat runt lite och kommit fram till att det är mycket bättre i Travnik. Det är en skola som är ganaska ny och dom har liknande system som i Sverige när det gäller högskolepoäng och undervisningsplanen. Annars skiljer sig pluggandet ganska mycket i Bosnien och det är svårt att tex klara universitetet utan att behöva gå om ett år eller så..
Hur som helst så passade vi på att turista lite i staden. Vi åt cevapi, vilket vi ångra senare.. i 30 + grader ska man helst inte äta cevapi utan nått mer lätt men men.. Kombinationen av dålig kost plus hetta resultera i att jag mådde ganska dåligt sen när v kom hem. Saken blev inte bättre av att bussen åkte på värsta slingriga vägen så jag började må illa
:o( Fick nog lite solsting där. D klara sig bättre och nästa gång vi är där så ska vi absolut inte äta cevapi! PROMISE!!! Vi ska til Travnik rdan imon faktiskt. Vi hade inte alla papper och allt man behöver för att skriva in sig på skolan så imon ska vi fixa det och förtsätta med turistandet ;o) Härligt att bara åka till en anan stad i några timmar.

Idag har vi varit hos frissan och fiat D´s hår.. very najs now! Sen var vi hos fotografen och fixa små kort som D ska ha till skolan.. Killen i fotoaffären fixa till han i fotoshop lite, hehe.. Jag gillar att dom gör så! Sist jag var där så blev min lugg helt konstig på kortet så då fyllde han bara ut den lite fint :o) Schysst med len lite extra touch liksom! :oD

Nä nu blev det en massa tjat här! Måste hoppa in i duschen innan jag smälter här!




Puss & kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0