Tänkvärt

För ett litet tag sen läste jag detta inlägg på Mirnesas blogg. Tyckte det var riktigt bra! Något jag själv tänkt på många gånger och frasen "killar kommer och går"  har man ju stört sig på ett antal gånger..

"Kärlek kommer och går?

Man har ju ofta hört att "killar kommer och går" eller "killar finns det ju gott om". Det jag inte riktigt förstår är hur man tänker då. Killar som bara vill knulla en finns det bakom varje hörn, fine! Men jag kan inte riktigt förstå hur man kan säga så efter att man ex gjort slut med någon. När jag tänker efter är det inte så konstigt att många 20-åringar haft 7 förhållanden när de ändå tänker att kärlek är något man konsumerar med någon under en viss tid...typ. Jag och min förra pojkvän (hatar att säga EX. vill spy) gjorde slut nyligen och jag kan absolut aldrig jämföra honom med andra killar eller tänka att jag skulle kunna skit i det vi hade för det finns andra. Ja det finns det men andra men hur många av de andra kommer älska mig för den jag är eller få mig att skratta på beställning? Hur många av dom kommer jag hitta en äkta vän i? Det jag och min karl hade var speciellt och han är speciell. Han är fortfarande en av dom finaste människorna jag känner. Annars hade jag aldrig gett 3 år av mitt liv. Så när man gör slut med någon och säger till sin omgivning; aja fuck it det finns andra, hur tänker man då? Tycker man på riktigt att det finns många killar där ute som förtjänar ens kärlek? Det tycker definitivt inte jag. Och hur kan man Bli till freds med att man gett sin tid, kärlek och energi till en människa man inte ens tycker är speciell? Varför ger man sig överhuvudtaget in på något med någon man inte tycker är helt fantastiskt?"
(fabthings.blogg.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0