Ett lite längre inlägg än planerat..

Tankte ta och beratta vad som ar orsaken till mina ledsna inlagg..

Forra sommaren slutade D att roka. Sjalvklart tjatade jag pa honom och till slut insag han sjalv att han kunde vara utan. Sjalvklart har jag ju undrat om han kunnat lata bli att ta en cigg och nu for nagon dag sen fick jag veta att han drabbats av aterfall for ca 2 manader sen. Detta berattade han efter att jag forst borjat misstanka att han roker och efter att jag fragat honom om han gjordde det.
Jag borjade marka att jag horde klickljudet av en tandare ganska ofta nar han gick in pa toa.. forst tankte jag att jag kan ju hora fel och det kan ju vara nagon annan som tant en cigg (alla i huset roker) sa jag ville inte saga nagot utan lat det vara.. i nagra dagar horde jag ljudet varje gang han gick in pa toaletten pa morgonen och pa kvallen. Ni kanske tycker det ar galet att jag lyssnar efter ljud fran toa, hehe men jag lyssnade inte i borjan men nar det var dodstyst i huset hordes ljudet klart.
I tisdags kvall gick jag pa toa innan D och gomde undan tandaren innan jag gick ut..(darav hemlig agent, hehe) nar han sen gick in horde jag honom rota runt efter nagot (tandaren) och sen horde man hur han tande ciggen och sen var det tyst i nan minut.. Jag hade tankt vanta till morgonen darpa med att konfrontera honom men den kvallen blev det for upenbart att han hade nagot for sig.. Dessutom luktade det rok inne pa toa. Jag fargade honom om han rokte inne pa toa. Sjalvklart kande jag mig dum for att jag fragade en san sak.. att jag ens behovde fraga honom en san sak. Hans svar var att jag inte var klok som trodde natt sant. Jag trodde honom sjalvklart i inte men det var sent sa jag lat det vara. Morgonen darpa vaknade jag arg.. jag var tyst och sa inget.. han latsades la om att han inte forstod vad som var prolemet och forsokte latta upp stammningen. Jag tog mina saker och sa att jag drar hem. Orkade inte vara i hans narhet nar allt inte var ok. Han fraga nar vi kunde ses for han forstod ju att jag var arg och ledsen. Ja sa att vi ses nar du har nagot att saga mig och sa gick jag. Dramaqueen yes men det ar san man maste vara ibland. Framat kvallen kom han hem till mig och vi satt och pratade lite pa min bakong.. vi pratade om annat an det jag ville ha reda pa men jag tankte att jag later honom komma in pa det samtalsamnet sjalv. Det lag pa is ett litet tag till.. vi tog med oss filten och gick till parken. Nar vi satt oss var vi tysta ett tag och sen borjade vi prata och sa erkannde han att han rokt. Han sa att han borjat kanna ett otroligt roksug for 2 manader sen och att han unten att tanka tant en cigg med tanken pa att "bara denna" och sen gick det nagra dar och sa rokte han en till och sa.. Han hade tankt beratta for mig men han var radd for att jag skulle overeagera (no shit). Jag forstar att han var radd for att saga nagot men hade han sagt nagot sa fort jag kom hit sa hade det varit battre an att fortsatta roka i smyg inne pa toaletten nar jag befinner mig bara nagra meter bort. Det ar den handingen som jag anser vara himla respektlos och jag har forsokt forsta hur fan han tankte men han vet inte sjalv sager han.
Ar det mojligt att roksuget ar sa starkt att han inte ens tankte pa att han skulle sara mig? Det blev sa fel att jag forst blev misstanksam och sen skamdes for mig sjalv for att jag trodde han skulle kunna bete sig sa och sa far jag reda pa att det var ju precis sa han bettet sig! Aaaargh! Nar vi pratade fragade jag han hur han tankte och vilka tankar han hade for jag tanker att man kan val inte handla utan att tanka. Han rokte i smyg.. inne pa toa.. bakom min rygg bokstavligen talat. Omoget.. Att bestamma sig for att fortsatta roa i smyg nar jag val kom hit var fel. Allt hade varit mer forstaeligt om han slutat och sen berattat for mig om det problemet istallet for att sjunka sa lagt. Jag kande mig lurad, arg, ledsen och sarad. Kan inte forsta hur han tankte eller att han inte tankte alls! Jag forstar problemet.. de flesta fd rokare far aterfall men det ar just det att han ljog och smygrokte inne pa toa. Att det pagatt under tiden jag varit har gor att min vistelse kanns som en logn.. later overdrivet ja men han smusslar med nagot och sen kommer han och ar sot och snall mot mig.. det kanns sa fel nar jag tanker pa det. Hoppas ni forstar mig lite iaf.. det ar svart att forklara ibland. Forsta dagen efter att jag visste kunde jag inte slappa tanken pa hur lurad jag blivit.. nu e det mer ok men anda spokar tankarna. Ar han beredd att halla nagot annat hemligt pa detta vis? Jag forvantade mig inte detta alls, inte pa det har sattet!

Jag som tankte ta det kortfattat.. sorry.

Puss.






Kommentarer
Postat av: *

Jag förstår din reaktion completely! Känn inte att du har överreagerat etc. Du gillar inte det och vill reagera för att sätta stopp för det..da mu ne padne na pamet da sakriva stvari od tebe. Jag skulle tänka längre: "Vad går han mer och smyger med"...

2009-08-03 @ 00:22:42
Postat av: Ilvic*

Jag förstår också din reaktion, någorlunda. Han har trots allt undanhållit något så därför blir det som vilken lögn som helst. Men eftersom jag är rökare kan jag känna lite hur han känner sig. Det är inte lätt att sluta röka, speciellt när det stora suget kommer. Och man vill därmed inte heller svika dom man lovat att man ska sluta. Och bara det att han inte vågar erkänna för dig att han misslyckats visar hur mycket han ser upp till dig. Han vill inte att du ska se att han inte klarat det, att han inte är tillräckligt stark. Därför tror jag inte att han menar något dåligt med händelsen. Men måste säga att du är så grym med din fälla. Haha. Så ska det vara :D