Depp is good

Läste precis en intressant artikel på aftonbladet.se igår. Amerikanska forskare har tydligen kommit fram till att (lätt) deppression kan vara nyttigt. Nedstämdhet är något som finns biologiskt hos oss männiiskor och fyller därför en funktion. De menar att deppression gör människan starkare och motivera till livsförändring. Ett tillstånd av deppression kan rädda en från stress och från att bli utbränd genom att den tvingar en att stanna upp i vardagen och reflektera säger forskarna.
 Vad tycker ni om detta? Låter det vettigt tycker ni?
Jag tar den här som en god nyhet iaf då jag brukar deppa ihop ibland.



Kommentarer
Postat av: Lejla

eh samo sad fali da se naucim razvijat pitu. haha Då är jag redo :P

2009-02-04 @ 23:43:20
URL: http://leekiii.blogg.se/
Postat av: mijauu

ja men klart när man får så där lite mitt på dagen bland nyttiga vardags rutiner, ba faaan jag mår inte bra med det här, mår dåligt med det, vill ändra på det. DET ÄR BRA.. men om man har massa depp i sitt liv oftare än en gång, då å då , så kan det ju fan inte va nyttigt nån stans, fr man äter ju upp sin självkänsla o självsäkerhet tillslut.

2009-02-05 @ 10:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback