ESC 2009

Har helt glömt att jag skulle recensera alla bidragen i ESC innan finalen men det lär inte hända nu, sorry! Mina favoriter är Bosnien & Hercegovina (suprise suprise) för jag älskar låten och Regina gör det bra. Skulle inte heja på Bosnien ifall dom hade skickat något pinsamt bidrag som dom brukade göra förut.. nu de senste åren har bidragen varit riktigt bra och jag kommer aldrig ångra att Hari mata hari inte knep segerne med "Lejla" men i år har vi en ny chans! Det är dock politik inblandat i ESC och vem som än vinner så är det lite politiskt.. balkan är ju politiskt "inne" med allt snack om EU så det finns en chans att finalen hålls i Sarajevo nästa år!
Det ska ringas och röstas ikväll iaf. Kommer ni ihåg förra året då Bosnien fick 12 poäng av Sverige!? Hehe, det var roligt!

Såhär såg det ut när Regina framförde sitt bidrag i semifinalen..




Kommentarer
Postat av: Katharina

Om det är politiskt inne som gäller för att vinna så måste jag nog i såfall tro att det snarare blir Israel som kniper förstaplatsen..:) Sångerskorna består ju av en från Israel och en från Palestina som sjunger om kärlek och fred..DÄR om nåt har vi ju ett budskap..:) Fast själva låten i sig tycker jag inte är så mycket att hänga i julgranen faktiskt..

2009-05-16 @ 17:44:24
Postat av: politikpolitikpolitik

sovjetländerna röstar på varandra! tysklands tolva går till turkiet.. balkan länderna ger varandra de höga rösterna! såhär är det varje år!ALLTID..