Kan man verkligen kalla sig expert på något man misslyckats med?

Kan man verkligen ta råd om förhållanden och kärlek från någon bitter människa som gjort fel val i sitt liv och förlorat all tro kärlek? Jag har varit med om att lyssna på äldre kvinnors prat om kärlek, män och livet kopplat till det. De är bittra för att just de har älskat fel män i livet och inte fått sitt happy ending.. Det är lätt att vara efterklock, man kommer ju säkert vara det själv en dag. Frågan är, kan man verkligen ta till sig sådana historier? Ska man bli rädd för att det kan hända en och dumpa det här med tron kärleken direkt för säkerhets skull? Dumpa kärleken och gifta sig rikt istället. Det är praktiskt taget deras tips. Tro inte på kärleken, den bleknar ändå med åren. Det behöver inte alls vara så, men lyssnar man på negativa historier så blir man ju nästan lite dumförklarad för att man inte tänker praktiskt och för att man sätter kärleken framför ex pengar. Jag vill höra människor som lever lyckliga tillsammans på sina gamla dar tala om kärlek. Jag vill veta hur man får det att funka, inte vad som kan gå fel och hur man kan bli sårad för det är krångligt med kärlek som det är och sårad blir man flera gånger längs vägen. Vet inte om min poäng kommer fram men man kan ju inte sitta och säga till någon som är nykär att "..hörrö du, det kommer att gå över". Är inte det att döda all moral och allt hopp? Vem vet vad som kommer att hända. Jag vet inte hur min historia kommer att sluta men jag vet vad jag strävar efter och då är det uteslutet att utgå från att det inte kommer att funka. Råd från de som lyckats mer än välkommna. Experter på området är enligt mig de som har erfarenhet av att ha lyckats! Fel lyckas man göra, utan hjälp.


Jag avrundar detta med ett favoritcitat som passar in "Experience is simply the name we give our mistakes" -Oscar Wilde


Kommentarer
Postat av: Mia

Min moster har massa kommentarer som ofta väcker frågot inom mig tex så säger hon "han är ute med sina tjejkompisar, han är otrogen" eller "han älskar sin tjej eftersom han bara är med henne" eller "bra killar väljer bort sina kompisar för sin tjej" hon tror sig veta allt. Jag kan inget om kärlek förutom att jag älskar och kommer alltid att älska ingen kan ta det ifrån mig. Vi får göra misstag, de är underbara. Visst vi kan säga "fan jag borde inte gjort si eller så" sen, men personligen skulle jag ångra mig mer om jag hade låtit något underbart gå förbi. Livet är så kort, jag vill inte sitta och lyssna på bittra människor som valde fel. Jag gör som mitt hjärta säger, jag älskar :) och tro mig jag har sett människor hålla varandra i handen när de är 80 efter 60 års äktenskap. även om jag inte vill gifta mig så tror jag på kärlek, för om vi slutar tro på kärlek så slutar vi tro på mycket annat. Det jag vill säga är att du ska lyssna på dig själv och njuta av allt :)



Läser att du har ett distansförhållande, hade också ett det tog slut eftersom vi möttes i fel del av våra nuvarande liv :). Tycker att det är underbar att folk har vilja och glöd :) självklart ska du utgå från att det ska gå bra och så ska du se att allt blir bra på sitt sätt :) oj nu skrev jag mycket men jag gillade ditt inlägg :)

peace

2009-09-25 @ 14:50:38
URL: http://metrobloggen.se/miiia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback