Vilka material nopprar?

Heter det noppar eller nopprar? Det kläder brukar göra.. Anyways.. jag får välja ett då..
Ja, jag brukar iaf alltid kika på vilket material ett plagg är gjort av. Det värsta som finns är att köpa ett plagg man blir fäst vid men som efter bara några gånger börjar noppra sig! Jag har försökt klura ut vilka material som är boven men jag blir inte riktigt klok så jag har googlat det och försökt bli klokare.. Cashmere, modal, silk, siden, bomull och ull är några material som inte ska noppra sig. Om någon har upplevt motsatsen så hör gärna av dig. Jag planerer nämligen köpa en cashmerekofta och om ja nu ska lägga lite extra pengar så vill jag verkligen inte att den ska noppra sig. På de sidor jag läst om material hittills så står det att cashmere INTE nopprar sig! Material som dock gör det är polyester, akryl, fleece, elastan och rayon. Jag garanterar inte att mina källor är tillförlitliga men ni kan väl dela med er av erfarenhet! Jag ska fortsätta min research iaf för i butikerna får man knappast något svar på frågan "Nopprar den här sig?".


/love.



Kommentarer
Postat av: Branka

heheh, det är klurigt det där ... tyvärr =)

2008-11-18 @ 07:21:07
URL: http://mojzivot.blogg.se/
Postat av: Milla.

hej

jag ska låsa min blogg så läs inläggen hur du kan fortsätta läsa. kram

2008-11-18 @ 15:19:33
URL: http://mydearest.blogg.se/
Postat av: Mirnesa

lammull nopprar! har ne kofta från H&M som e fin men nopprig. det ser så fattigt ut när nått e nopprigt så jag använder den aldrig längre