Resedrömmar

Jag är verkligen en människa som älskar att drömma sig bort precis hela tiden.. Vet ni vad jag gjorde idag? Jag var förbi turistbyrån när jag och D skilts åt och där fick jag lite info om resorna.. han killen som jobba där verka lite borta men jag tänkte att jag tar en katalog med mig hem så kan jag kolla datum och priser själv. Turkiet var fullbokat så här på bordet ligger nu en resekatalog för Tunisien. Jag hade gärna sett mig och D åka dit men chansen är större att vi får nöja oss med en mindre spännande destination. Vi har nämligen aldrig varit nånstanas utanför Bosnien gränser tillsammans och jag hade en önskan om att vår första riktiga resa ihop skulle vara nånstans längre bort.. ja tex Turkiet eller Tunisen då. Vard som just är så praktiskt med dessa två länder är att dom är de enda som inte kräver visum av Bosniska medborgare.
Anledningen till att resan inte blev av eller kommer bli av är dels ekonomisk. Det blev lite oplanerade utgifter som slet på resebudgeten.. Härifrån skulle det kosta ca 4 500-5 500 kr per person inkl flyg och halvpansion. Vet inte om det är ett bra pris men jag är hundra på att det skulle bli billigare att åka från Sverige. Finns ju så många resor sista-minuten och fler bolag att välja bland. Hur som helst så skulle vi ha råd med resan fast då skulle jag verkligen vara bankrutt efteråt! Sen är det lite det att det kännts orealistiskt att vi skulle åka ända sen jag fick idén och det har la bromsat hela grejen. Kan man inte se sig göra något så blir det tyvärr sällan gjort!
Jag får ta en ordentlig funderare kring det här! får se vad D tycker också .. Han tycker nog vi kan åka vart som helst.. det är mest jag som hakat upp mig på den dräm jag gjort upp i huvudet .. Suck ..
Ja, blir det så att jag får ge upp min dröm så reser vi antingen nånstans i Bosnien.. det finns ju hur mycket vackra platser här med eller så får det bli Kroatien.

Eller..


Natti natt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0