Love doin laundry ;o)

Nej jag är ingen hemmafru men jag tycker faktiskt om att tvätta! Tycker det är riktigt mysigt.. gillar när grejer blir rena..
Precis som vid sminkhyllan kan jag stå vid tvättmedelshyllan i affären och fundera över vilket tvättmedel jag ska ha :op Gillar de "snälla" medlena, som är lite snällare mot kläderna.
Jag har faktiskt ett intressant tvättminne! När jag först flyttade ner till Bosnien för 2 år sedan bodde jag i en lägenhet untan funkande tvättmaskin. det tog ett tag innan de fixade den och under tiden tvättade jag mina kläder i stora kastruller! Vittvätt kokade jag upp och resultatet blev super! haha, det är sant! Skitkul tyckte jag att det var, sådär retro :op Man stod där och kokade pasta på en platta och så kläder på plattan brevid! det var tider det.. haha..
Har ni något tvättminne? a sexy one mayhaps? ;o)

Tvättstugor rules om dom inte är creepy dvs. Har alltid velat tvätta som dom gör i filmerna, i en offentlig "Laundry service"  tvättstuga som denna på bilden nedan. fanns en massa sånna i Paris och när jag bodde där ville jag också få sitta där och läsa tidningen medans jag väntade på min tvätt.. kanske träffa nån rolig människa.. men vi hade tyvärr tvättmaskin :o(
Så nästa gång nån ska resa till Paris, kolla in tvättstugorna ist för Eiffeltornet ;o)
image463



Hade precis ett smalltalk om tvätt med kvinnan som kom för att tvätta efter mig.. hehe.. trevligt trevligt ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0