Studentekonomi..

image461Go kväll!

Känner mig helt slut! Var bla på stan idag.. inte så ovanligt men..
Det ovanliga var att jag hitta jeans!!! Jag har inte köpt byxor på ett år snart.. går runt i tights,strumpbyxor och klänningar/långa tröjor hela tiden. Det är det värsta som finns att försöka hitta pants som sitter bra. Sen gick jag upp lite i vikt så det kändes inte kul att trycka ner sig i ett par jeans :o( Nu har jag gått ner lite igen så imon ska jag köpa ett par jeans med hög midja från Bik Bok. Jepp jag som hatar hög midja men dessa är riktigt sköna och de sitter bra.. bra pris ocks¨å, 399 kr. Hittade ett gulligt linne också som jag måste ha.

Ett av mina nya projekt som startar imon är att jag tar med mig matlåda till skolan! Aha, inte illa va?
Jag införskaffade matlådor på Claes Ohlsson idag (3 för 59 kr) och sen var jag nere hos pappa och vi lagade supergod fullkornspasta med oxfile som nu ligger fint i min lunchbox! mmm det ska bli mumsigt imon :o) det är en av mina spara-pengar planer att ta med mig lunch till skolan för annars blir det bara att man äter på stan efteråt eller köper en massa mellanmål istället.. och visst det funkar att göra så ibland men eftersom jag är i stan ofta så blir det dyrt i längden. Man måste tänka på ekonomin så att man kan lägga pengarna på roligare saker.. 
Dags att göda spargrisen!
:o)

Kommentarer
Postat av: Mirnesa

haha vuxenpoäng till dig!

2008-03-03 @ 19:35:26
URL: http://fabthings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback