"Vuxen"

När vet man att man är vuxen egentligen? Blir man någonsin det och vem var det som ens kom på ordet VUXEN? Måste man bli vuxen bara för att det fins något som heter så? Man undrar ju ibland?.. När jag och mina kompisar snöat in på ämnen kring detta har vi ändå kommit fram till att man känner sig "vuxen" nu. Men i vilken bemärkelse? Ja alltså det vi oftast pratar om är att man mer och mer känner att man klarar sig själv på riktigt eller åtminstone att det är det man vill göra. det är lite känslan av att man vill klippa navelsträngen. Jag kan ju säga med att jag var ganska sen med att bli sådär självständig och allt det där då jag väldigt läänge var mammas flicka. Som enda barnet så var det kanske inte så konstigt. Mamma ville bara skydda mig från allt hemskt. När jag var liten var jag en sån som gömde mig bakom mammas kjol och jag var oerhört blyg inför människor. Min mamma var min värld. Nu på senare id är jag mer bara irriterad när ens mamma beter sig som en mamma. Bara att hon bryr sig tycker jag är jobbigt! Ja vet, det är taskigt men det är bara en reaktion som helt plötsligt kommer fram.. puberteten är väl vad det brukar kallas.. Juste. Jag tror jag är inne i en sen pubertet.. kan det vara en förklaring? Jag är trots allt 23 år så får man ens vara i puberteten då? Men jag beter mig ju inte som en fjortis i övrigt! ja ja, who knows, det skulle kunan vara så att det är dags att flytta hemifrån? Nä fast sååå "vuxen" är jag inte än för det orkar jag f*n inte! Det måste vara något annat.. finns säker en psykologisk förklaring. Jag tror att det är så att det är en motreaktion. från att ha varit väldigt fäst vid mami så försöker jag skapa en motsats där jag klarar mig själv och inte ens klarar att höra ".. men varför gör du så och varför gör du inte såhär ist.." utan att bli irriterad. Ja ja, det var mina tankar det här.. inta alltid helt lätt att förstå sig på dem men men..!
Nu ska jag vara lite "vuxet" ansvarig och ta tag i lite kurslitteratur. Ett litet stackars kompedie ska jag vä kunna jobba mig igenom.


Puss.


Kommentarer
Postat av: Emina

nej fan. nikad nije bilo isto nit ce ikad biti. riktigt stor skillnad på utbildningarna fan! Ja, uvijek je fino imati na umu att man ska ses snart igen. det var riktigt gulligt sagt. & jag vet vad du menar. haha. jo dåå. klart da sam s dragim. det handlar om en kompis. min barndomskompis. znale smo se bas od rodjenja. i odjednom odrastle jedna od druge :P life sucks .. al jag vet da sam sama kriva. jer sam ja rekla hejdå. i avbrytala kontakten. samo nisam bila spremna na konsekvenserna. Puss

2008-11-04 @ 18:57:27
URL: http://ahmetovic.blogg.se/
Postat av: Mirnesa

jag känner samma sak som du. Min mamma är typ överbeskyddande och vill knappt klippa navelsträngen, det är oerhärt irriterande ibland. jag har ju också flyttat hemifrån för ett år sen och det hjälper verkligen! man känner sig mycker mer vuxen med allt ansvar som tillkommer :) Idag har jag ex gjort matlådor till min kommande vecka hahaa vuxenpoäng om nått.

2008-11-09 @ 21:32:13
URL: http://fabthings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback