I need coffee!

Jag behöver en kaffe! NU! Jag har nämligen huvudvärk.. och det efter att ha läst kurslitteratur i en timme. Hur länge är det meningen att man ska orka läsa i sträck da? En timme är max för min del, sen får det bli en paus och sen kan jag fortsätta.. Har helt ärligt aldrig förstått mig på det att sitta och plugga till 3-4 på morgonen. Det finns ju en gräns för när hjärnan slutar ta emot information och då är det ingen idé att pusha pluggandet. Bättre att ta lite år gången och så går det åtminstone in! Det funkar så för mig iaf. Har precis läst kapitlet om ickevåld (icke-våld). Det handlar om hur man genom ickevåldsaktioner kan stoppa våld, orättvisor etc. Göra världen till en bättre plats hel enkelt. Mycket av det kommer från Ghandi och personligen så ger det en lite hopp om en bättre värld. Våld föder bara våld och det är ganska uppenbart att det inte går att lösa saker den vägen. Flummigt? Ja! Men i och med att den kursen jag läser får en att bli himla ledsen på världen så gav föreläsningen om just detta en lite hopp så. "Heal the world.. make it a better place, for you and for me.." Det var den låten som jag fick på hjärnan efter den skoldagen! Säger ganska mycket va? hehe! Anyways, ett riktigt intressant tema är det och vill ni läsa en snutt om ickevåld på wikipedia så klicka HÄR!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0