Varför gråter man?

Jag minns när jag gick i grundskolan.. det var kanske i 2:an eller 3:an som vi skulle sammanställa en bok i klassen och alla fick vi en sak vi skulle ta reda på. Det var frågor som, vart kommer tårar ifrån, varför nyser man och den typen av intressanta frågor. Jag tror jag fick frågan, varför blir man förkyld? Kommer inte ihåg svaret.. det var typ allas föräldrar som skrev svaren, hehe.. Hur fan ska man veta sånt när man går i lågstadiet. Värsta biologin ju! Jag kom iaf att tänka på detta härom dan när jag faktiskt kom på mig själv med att undra varför man gråter när man är ledsen? Vad är det som gör att tårar kommer i samband med känslor och varför? Hade faktiskt varit kul att veta. Ska se om man kan hitta svaret på nätet.. klart man kan! Allt finns på nätet ju. Orkar inte söka nu iaf :op haha.. nyfiken men seg! My God.

Kan ju klura på den när jag lägger mig..

Tjingeliiing!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0