What makes it a Mad World

Jag är ibland lite sen men att sätta mig in i vad som händer ute i värleden. Ser inte på TV och tar därmed inte alltid del av "nyheter". Det enda man får höra om är negativa händelser och man får bara ångest av hur världen ser ut. Det går dock inte att undvika vissa händelser och jag läste bla denna artikel i Aftonbladet härom dagen. Hade det varit den 1:a april så hade jag trott att det var ett skämt. Han som skrivit artikeln kan väl ändå inte mena allvar? Vilket hån mot alla offer och alla människor som förlorat någon under Bosnienkriget. Fy fan säger jag bara. Biljana Plavsci har enligt artikeln visat ånger inför de dåd hon begått! Ja vadå da? Vem bryr sig om man ångrar sig efter att ha legat bakom etnisk rensning av folk? Det ändrar inget och det rättfärdigar absolut inget. Jaha hon ångrar sig.. ja men okej da.. det var ju snällt. Fan heller. Ska bli intressant att se om andra mördare kan komma undan med mildrat straff genom att säga att de ångrar sig. Man tro inte att det är sant, att en sån här artikel ens fått publiceras. Tryckfrihet i all ära men den är ju pinsam. Har haft den artikeln i huvudet sedan jag läste den. På det så läste jag lite kring en händelse i Bosnien för ca 10 dagar sen. Inget som uppmärksammats här kanske men det var en 24-årig kille som blev skjuten av polis under bråk som utbröt i samband med en fotbollsmatch. Han dog av ett skott i huvudet. Skjuten av polis. Jag hörde om detta när det hände men jag tog mig inte tid att kolla upp det själv. När jag gjorde det så blev jag så himla ledsen. Så mycket hat som finns. Att människor orkar lägga energi på det. Nationalism låg till grund för denna händelse. Sen en polis som skjuter mot fans (klicka). Sjukt. Det är komplicerat, det här med nationalism i Bosnien men det splittrar landet. Ingen ide att försöka förklara för dem som inte är insatta. Jag hoppas iaf att Vedran inte glöms bort och att hans död blir en tankeställare för folk..


R.I.P Vedran Puljic


Kommentarer
Postat av: Belma

Håller med, pretty SICK! :S

2009-10-26 @ 21:12:40
URL: http://belms.blogg.se/
Postat av: Anonym

iDIot brud, vedran puljic blev dödad av kroater inte serber. Så hans död o Biljana ha inget samanhang :S

2009-10-27 @ 08:18:16
Postat av: vem fan är det anonyma freaket!?

BÖG GÅ Å DÖ. hon har ingenstans skrivit att det är en serb som har dödat vedran... UBI SE! du förtjänar inte att leva, onödiga människa!...



Poliserna där nere tror inte att dem är där för att upprätthålla ordningen. Dem tror att dem får göra som dem vill och att dem är tyngsta hönset!



rip vedran..

2009-10-27 @ 11:13:10
Postat av: Emina

Anonym: Skrev jag att det hade något sammanhang? Det är två händelser jag reagerade starkt på och valde att skriva om båda i ett inlägg men det är två SKILDA händelser. Jag har inte påstått annat.



2009-10-27 @ 11:20:01
URL: http://belliss.blogg.se/
Postat av: tvillingmamman

att folk ska lägga sig i hela tiden! LÄS HELA TEXTEN INNAN MAN KOMMENTERAR?